Být v obraze: Ideální svět

29. listopadu 2012 v 22:14 | Širyen |  Asinihilismus
Dokument o reklamách a mediích (jejich dějinách, psychologii, tvorbě, cíli, a efektu) v televizi, který nám byl puštěn 12. 11. o hodině mediální výchovy, byl velice poučný. Shrnul to, co jsem již dávno před tím, než jsem jej shlédla, sama zjistila, či vyčetla, do velice zajímavých vět. Ukázal mi nové možnosti náhledu na reklamu.

Nejodvážnější mi přišlo přirovnávat reklamu (noviny aj.) k čítance pro "malá děcka" (obrázky, krátká délka), popřípadě názor, že dítě je v dnešní době snad už tím jediným, co nás dojme. Ovšem že je to pochopitelné, dává to smysl a lze to nazvat nevyvratitelným dogmatem, ale jen málokdo je schopen pobouřit a vyslovit to nahlas. Máme tendenci spoustu nemilých informací zaobalovat do nicneříkajících vět a nemluvit o nich narovinu tak, jak jsou.

Za nejkontroverznější bych označila větu, že: "reklama pouze odráží přání cílového konzumenta." Přirovnala bych to, s dovolením, k našim uzeninám. (Tak jistěže v celé České republice nenajdeme byť jen jediného člověka, který by protestoval proti kuřecím separátům namísto poctivé šunky.) Buď jsem výjimkou, anebo se neřadím mezi cílového konzumenta jakékoli reklamy, či uzenin. Zoufalé.

Celkově jsem si z filmu vzala především to, že, cituji: "reklama ztrácí ambice vzdělávat a informovat" a píše se to "…co se nejlépe prodává. Nepíšeme pro inteligenty." Pak se není proč divit, že přesto že se " v ČR nadprůměrně čte" obyvatelstvo je líné a nemyslí. Hlavně, že myslí intelektuálové, kteří tvoří noviny, no ovšem.

I přes tohle všechno je do budoucna jednou z mých možností studium žurnalistiky. Zvláštní?
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama